Wist U dat wij een informatieboekje hebben?
Hierin staan naast alle antwoorden op veelgestelde vragen ook veel tips!
Download het boekje en klik op het informatie icoon links.
Hoe meld ik me aan?
Je kan je aanmelden via de website onder de button ”Word lid!”.
Je bent na het invullen geregistreerd en krijgt een welkomstmail met verdere uitleg.
Zijn er wachttijden?
Voor (jonge) kinderen die beginnen met zwemlessen moet Aegir helaas een wachtlijst hanteren. Kinderen kunnen op de wachtlijst geplaatst worden zodra ze vier jaar oud zijn. Het inschrijfgeld bedraagt €10,- en dient u bij inschrijving direct te voldoen. Aanmelden kan hier.
Zodra er plaats is worden de kinderen die het langst op de wachtlijst staan opgeroepen en daarna als lid ingeschreven. Vanaf dat moment gaat voor hen tevens de contributiebetaling in.
Voor meer informatie over de wachtlijst en over het opgeven van kinderen voor de zwemlessen, kunt u e-mailen naar: elementair@aegir-eindhoven.nl.
De 1ste zwemles
De eerste zwemles is best spannend voor kinderen én hun ouders. Daarom wordt hieronder verteld hoe deze zwemles zal verlopen.
Bij binnenkomst in het Ir. Ottenbad meldt u zich met uw zoon of dochter bij de balie. Tien minuten voor de start van de zwemles kunt u samen naar de kleedkamers gaan om uw kind met omkleden te helpen. Naast de deur staat voor wie de kleedkamer bedoeld is: moeders & dochters, vaders & zonen, of de gemengde kleedkamer. Na het omkleden verlaat uw kind de kleedkamer via de andere deur en komt in de doucheruimte. Voor de les moeten alle kinderen altijd douchen. In de doucheruimte kan gewacht worden tot de bel gaat, dat is het teken dat de zwemles gaat beginnen.
Bij de eerste zwemles mogen de ouders meelopen naar het eerste badje. Let op: u mag niet met schoenen op de lichtgekleurde tegels in het bad lopen in verband met de hygiëne. U moet er dus voor zorgen dat u in de doucheruimte (en bij de eerste les ook in de zwemzaal) badslippers draagt of oversloffen over uw schoenen. Op blote voeten mag ook. Oversloffen kunt u voor een klein bedrag aanschaffen bij onze balie.
Aan het begin van de les worden de kinderen voorgesteld aan hun meester of juffrouw van het eerste badje (watergewenning). Dan begint spelenderwijs de eerste les. Kinderen die al een beetje kunnen zwemmen mogen laten zien wat ze kunnen, zodat ze in de goede groep terecht komen.
Vervolgens mag u nog een kwartiertje in de zwemzaal blijven kijken hoe de zwemles gaat. Daarna wordt u verzocht plaats te nemen op de bezoekersbankjes achter de glaswand. Tegen het eind van de les kunt u via de hal naar de kleedkamer terug om uw kind op te wachten. De doorgang via de zwemzaal is alleen voor de kinderen die les hebben.
De tweede les kunt u bij de balie uw contributiekaart ophalen. Hierop staan de persoonlijke gegevens en informatie over de contributie. Wij verzoeken u om de persoonlijke gegevens op de kaart goed te controleren. Eventuele wijzigingen kunt u doorgeven bij de balie.
Moet ik als ouder aanwezig zijn bij de zwemlessen?
Ouders mogen alleen de eerste zwemles van de maand meekijken in de zwemzaal. In de andere weken kan er gewacht worden in de hal of het restaurant.
Ik ben mijn lidmaatschapspas vergeten mee te nemen naar het zwembad.
Meld je vooraan bij de baliemedewerkers. Zij zullen kijken of je kunt gaan zwemmen. Het is belangrijk dat je bent aangemeld. Aegir is verplicht op de hoogte te zijn van hoevee mensen zich in het zwembad bevinden
Ik wil graag wedstrijden zwemmen
Dat kan! Je kunt al meedoen als je een C-diploma hebt. De training is op zaterdagochtend van 8-9 uur in het Ir. Ottenbad. Heb je al meerdere diploma’s, dan word je ingedeeld in de groep die het beste bij jou past. De ervaren zwemmers trainen van 7-8 uur. Een enthousiaste groep trainers staat iedere week klaar om te werken aan je techniek en conditie.
Meer informatie: www.aegir-eindhoven.nl of kom een keertje meedoen. Je mag zelfs 2x gratis meetrainen om te kijken of je het leuk vindt.
Ik wil graag waterpolo spelen
Wist je dat je bij Aegir ook waterpolo kunt spelen? Je kunt al meedoen als je een A-diploma hebt. De training is o.a. op zondagochtend van 8-10 uur in het Ir. Ottenbad. Uiteindelijk kun je ook wedstrijden gaan spelen. Je trainer(s) zullen dit dan met je bespreken. Zij staan klaar om van jou een enthousiaste waterpoloër te maken. Meer informatie: www.aegir-eindhoven.nl of kom een keertje meedoen. Je mag zelfs 2x gratis meetrainen om te kijken of je het leuk vindt.
Hoe word ik vrijwilliger?
Je kan je aanmelden via de TAAKIE website van de gemeente Eindhoven. Uiteraard kan je altijd met iemand van de vereniging contact opnemen of aanspreken
Moet ik als vrijwilliger een VOG hebben?
Ja, een VOG wordt voor je aangevraagd, je dient deze in te vullen, en zodra er goedkeuring is, ben je officieel vrijwilliger
Hoe betaal ik mijn contributie?
De contributie is vastgesteld op basis van een jaartarief. De contributiebetaling gaat dus ook gedurende de zomerstop door. U dient de contributie steeds vooraf te voldoen, per jaar of per kalenderkwartaal (kwartaal beginnend op 1 januari, 1 april, 1 juli of 1 oktober). Aegir stuurt een mail met daarin de instructies voor het overmaken van de betaling. Contante contributiebetalingen worden niet geaccepteerd in verband met de veiligheid van onze vrijwilligers. U vind onze vrijwilligers aan de balie op woensdagavond tussen 17.30 en 19.15 uur en op donderdagavond tussen 18.00 en 19.30 uur.
Hoe kan ik opzeggen?
Als u uw lidmaatschap wilt beëindigen kan dat op een van de volgende manieren:
• Bij de balie is een opzeggingsformulier verkrijgbaar. Deze kunt u ingevuld, met naam en lidnummer, inleveren bij de balie.
• U kunt een e-mail sturen aan: ledenadministratie@aegir-eindhoven.nl. Vermeld hierbij het lidnummer en de naam. Desgewenst ontvangt u een bevestiging per e-mail.
Tijdelijke afwezigheid Als u in geval van langdurige ziekte, blessure of anderszins tijdelijk niet aan de zwemactiviteiten kunt deelnemen, dient u dit zo spoedig mogelijk te melden. Zo weten instructeurs waar ze aan toe zijn. Bovendien kunt u bij afwezigheid om medische redenen restitutie van uw contributie verkrijgen over het geheel aantal maanden afwezigheid. Restitutie van contributie bij verzuim om medische redenen is alleen mogelijk als het verzuim minstens één maand bedraagt én u dit
Ik heb een betalingsachterstand
Neemt u zo snel mogelijk contact op met: penningmeester@aegir-eindhoven.nl
Ik ben mijn pasje kwijt
U kunt een e-mail sturen aan: ledenadministratie@aegir-eindhoven.nl. Vermeld hierbij het lidnummer en de naam. U ontvangt na het melden hiervan een nieuw pasje aan de balie. Hiervoor rekenen we 5 Euro administratiekosten
Is het veilig om bij Aegir te zwemmen?
Bij Aegir stellen wij een veilige omgeving voorop. Daarom volgen onze instructeurs geregeld cursussen voor het “Zwemmend Redden” en “EHBO”.
Ook sociale veiligheid hebben wij hoog in het vaandel staan. Daarom vragen wij een VOG aan voor al onze vrijwilligers en stagiaires.
Ten behoeve van de zwemlessen zal fysiek contact met kinderen echter onvermijdbaar zijn. Bij twijfels of vragen raden wij u aan contact te zoeken met de balie, bad verantwoordelijke of de vertrouwenscontactpersoon.
De vertrouwenscontactpersoon zal u helpen om de juiste weg te vinden naar geschikte hulp. Deze kunt u bereiken door te mailen naar vcp@aegir-eindhoven.nl. Informatie over het werk van de vertrouwenscontactpersoon vindt u op onze website.
Daarnaast steunen we de inspanningen van het NOC*NSF en de Nationale Raad Zwemveiligheid om de weg naar deskundige hulpverleners zo gemakkelijk mogelijk te maken. Denkt u dan aan bijvoorbeeld (seksuele) intimidatie.
Wanneer kun je terecht bij de vertrouwens-contactpersoon?
Als je vragen hebt of de manier van omgaan met elkaar binnen jouw vereniging klopt, dan ben je welkom bij de vertrouwenspersoon.
De vragen die je hebt kunnen gaan over:
- Pesten en gepest worden.
- Het gevoel hebben dat je er door je huidskleur, geloof of seksuele voorkeur niet bij hoort.
- Grensoverschrijdend gedrag: de manier waarop je benaderd en/of aangeraakt wordt door een teamlid, trainer of coach ervaar je als onprettig.
- Een vermoeden van ‘grensoverschrijdend gedrag: je denkt dat iemand in jouw directe omgeving hier mee te maken heeft.
- Je maakt je zorgen over de wijze waarop er met je kind wordt omgegaan binnen de vereniging/het team.
- Je vraagt je af of jouw gedrag als trainer en/of coach verstandig is.
- Iemand heeft je direct of indirect beticht van ontoelaatbaar gedrag.
- Het feit of je vraag bij de vertrouwenspersoon van (naam zwemvereniging) op de juiste plaats is.
Waar meldt ik mijn klacht?
Als u behoefte heeft aan een gesprek met een professional buiten onze vereniging, kunt u bellen met het Vertrouwenspunt Sport (0900-2025590, €0.10 per minuut).
Deze hulplijn is bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 08.00 tot 22.00 uur en op zaterdag van 12.00 tot 16.00 uur. Het vertrouwenspunt is ook te bereiken door een e-mail te sturen naar: vertrouwenspuntsport@nocnsf.nl. Meer is te vinden op: www.npz-nrz.nl/index.php?sid=191 en www.watisjouwgrens.nl
Wanneer gaat mijn opzegging in?
Aegir hanteert een verschillende opzegtermijnen (gezien de seizoenen bij de waterpolocompetitie). Meer informatie vindt u op: https://aegir-eindhoven.nl/component/k2/infomenu/contributie. De opzegtermijn geldt niet als u een schriftelijk doktersadvies kunt overleggen.
Wanneer kan je terecht bij een VCP (Vertrouwens Contact Persoon) ?
Als je vragen hebt of de manier van omgaan met elkaar binnen jouw vereniging klopt, dan ben je welkom bij de vertrouwenspersoon.
De vragen die je hebt kunnen gaan over:
- Pesten en gepest worden.
- Het gevoel hebben dat je er door je huidskleur, geloof of seksuele voorkeur niet bij hoort.
- Grensoverschrijdend gedrag: de manier waarop je benaderd en/of aangeraakt wordt door een teamlid, trainer of coach ervaar je als onprettig.
- Een vermoeden van ‘grensoverschrijdend gedrag: je denkt dat iemand in jouw directe omgeving hier mee te maken heeft.
- Je maakt je zorgen over de wijze waarop er met je kind wordt omgegaan binnen de vereniging/het team.
- Je vraagt je af of jouw gedrag als trainer en/of coach verstandig is.
- Iemand heeft je direct of indirect beticht van ontoelaatbaar gedrag.
- Het feit of je vraag bij de vertrouwenspersoon van (naam zwemvereniging) op de juiste plaats is.